Spune nu Spagii!!!

24 05 2012

Imagine

Cine spune ca te deprinzi repede cu lucrurile bune a zis-o bine rau de tot. Si cand zic asta ma refer la chelneri, oameni de la livrari si taximetristi. Chiar vorbeam acum cateva zile cu un prieten venit din Grecia care era surprins de spaga mare care este lasata chelnerilor aici in Romania, uneori chiar fara ca serviciul prestat de acestia sa merite rasplata. Acesta imi povestea ca acolo spaga oferita este jumatate din cat lasam noi de obicei, si ca oamenii iti sunt recunoscatori pentru oricat le lasi. (ramane sa merg si sa vad cu ochii mei 🙂 ).

Mi se intampla din ce in ce mai des sa ma izbesc de nesimtirea unora. Spre ex., ieri am comandat cu colegii niste mancare de la chinezesc. Toate bune si frumoase, stam cuminti si asteptam hamesiti sa vina pranzul nostru. Nota de plata : 93 de lei. Ii dau soferului 100 de lei si acesta spune: „Multumesc. E bine asa nu?”. Eu fac ochii mari cat cepele…sunt stupefiata! Dar din adancul meu simt cum se naste o avalansa de nervi si zic pe un ton agresiv „Nu!!!”. De unde a tras el concluzia ca eu ar trebui sa ii las lui restul fara sa astepte sa imi arat eu bunavointa de a-i lasa tips? Cu ce drept isi insuseste el niste bani?

Aceeasi problema o am si cu taximetristii. Cum se face ca niciodata ei nu au sa iti dea rest? Daca o cursa face 17 sau 18 lei, stau cate 5 minute si se fac ca ei cauta prin toate buzunarele posibile si apoi se intorc si afirma pe un ton  nepasator: „Nu am sa va dau rest!” Si tu ca cetatean care nu vrei sa te plimbi prin ploaie pe la magazine sa schimbi doar ca sa ai satisfactia ca nu i-a mers lui manevra, cobori nervos si iti vezi de treaba. Cand vreodata sa se simta vreunu dintre ei sa mearga sa schimbe sau sa nu te injure daca ii dai cu un leu mai putin ca nu vrei sa ii lasi lui 5 ca nu are vezi domne sa dea rest.

Asa se pare ca sunt serviciile intr-o capitala civilizata europeana si asta doar din cauza noastra ca permitem astfel de comportamente.

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

