Escapada Buzau

14 06 2012

Din cand in cand este extrem de placut sa pleci la drum in cautarea necunoscutului. Dupa cum v-am spus, imi planuisem un weekend de aventura, fara sa stiu cu exactitate ce activitati ma asteapta si ce trairi vor marca evenimentele.

Aventura a inceput inca de pe drum caci nu reuseam sa nimerim calea spre pensiune. Desi exista un marcaj, intunericul si drumul ingust ne impiedicau sa descifram semnalele din timp. Stiam doar ca trebuie sa trecem de barajul Siriu si apoi sa cautam semnele. Dupa cateva ezitari am gasit drumul forestier care ne conducea la pensiunea unde eram cazati. Intunericul nu ne-a permis sa ne delectam cu peisajul minunat pe care aveam sa il descoperim de dimineata, in schimb cerul era plin de stele. Atat de plin, cum demult nu l-am mai vazut, incat m-am speriat si eu de exclamatia mea plina de uimire: „Uite stelele! Uite carul mare!”. Si asa am ramas privindu-le cateva minute.

Pensiunea la care eram cazati se numea sugestiv „Izvorul bucuriei”. M-am gandit ca trebuie sa fie un semn bun :). Aceasta era construita din lemn in proportie de 90% ( si cabina de dus era cu lemn) si cu elemente traditionale pe pereti care te integrau in atmosfera. Ce m-a impresionat a fost faptul ca la 12 noaptea bucataria inca era deschis si am primit mancare calda (pastrav din propria pastravarie). Inca un detaliu care mi-a placut foarte mult: pe pereti erau astre fosforescente care, de indata ce am inchis lumina si m-am bagat in pat si am privit tavanul, luminau delicat din loc in loc. Astfel am adormit cu zambetul pe buze gandindu-ma la copilarie si la taberele din acea perioada.

Pensiunea Izvorul Bucuriei

A doua zi cand ne-am trezit am plecat prin imprejurimi sa asimilam peisajul si trebuie sa recunosc ca era unul superb. Nu mai fusesem niciodata in zona Buzaului, Nehoiu, barajul Siriu. Pensiunea era inconjurata din toate partile de dealuri inverzite la baza carora se afla un lac iar singurele zgomote erau pasarelele care ciripeau bland. Acest peisaj ne-a insotit pe unde am fost in expeditii in variante din ce in ce mai surprinzatoare. Pacat ca aceasta zona nu este promovata suficient. Turismul de aventura ar fi o varianta ca ea sa devina populara daca autoritatile s-ar arata dispuse sa colaboreze cu cei care se ocupa de aceste activitati (iar localnicii nu le-ar mai gauri cauciucurile participantilor la cursurile de caiac si canoe).

Peisaj Buzau

Aceea a fost o dimineata perfecta. Acum cand ma trezesc incerc sa imi amintesc toate detaliile ca sa imi infrumusetez ziua dis de dimineata dar, din pacate, in mijlocul Bucurestiului dogoritor este dificil de reinviat acea amintire.

Peisaj zona Siriu

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

