Reclamatie catre CFR

23 08 2012

Petitie CFR

 

 

Povesteam intr-un post anterior despre nemultumirea mea fata de intarzierile avute de trenuri. Nu am putut sa trec peste aceste momente, fapt pentru care am inaintat o reclamatie catre CFR. Rezultatul?

„Stimată doamnă,

 

CFR Călători răspunde petenţilor în conformitate cu prevederile Legii 233/2002 şi ale Ordonanţei de Guvern nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Referitor la sesizările dumneavoastră, vă comunicăm următoarele:

 

În ceea ce priveşte întârzierea trenului IC582, menţionăm că CFR Călători este un operator feroviar de transport, al cărui principal obiect de activitate este transportul călătorilor pe calea ferată.

Organizarea circulaţiei trenurilor, stabilirea vitezei de circulaţie, şi a timpilor de mers, refacerea şi întreţinerea căii ferate etc sunt activităţi specifice ale CNCF CFR SA administratorul infrastructurii feroviare. În calitate de operator feroviar, CFR Călători este obligată să respecte viteza şi regulile impuse în circulaţia trenurilor de către CNCF CFR SA.

 

CFR Călători respectă dispoziţiile şi reglementările impuse la nivel european pentru serviciile de transport feroviar de călători.

Conform legislaţiei europene – Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr.1371/2007 privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar dar şi dispoziţiilor şi reglementărilor interne, CFR Călători acordă despăgubiri pentru întârzierea trenului la destinaţie. Aceste despăgubiri se acordă în prezent numai pentru serviciile internaţionale de transport, pentru întârziere la destinaţie de minim 60 de minute.

Serviciile naţionale de transport feroviar de călători sunt exceptate de la aplicarea dispoziţiilor din Regulamentul 1371/2007 pentru o perioadă de 5 ani. Exceptarea a fost aprobată prin H.G. nr. 1476/2009 privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea aplicării Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 1371/2007 privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 833 din 03.12.2009.

În traficul intern, activitatea de transport feroviar de călători este reglementată de Regulamentul privind transportul pe căile ferate din România, aprobat prin Ordonanţa nr. 7/2005, republicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 838 din 11.10.2006. În Regulament sunt prevăzute condiţiile de restituire în cazul neutilizării sau utilizării parţiale a legitimaţiilor de călătorie valabile pentru transportul feroviar. Prin urmare, legislaţia naţională aplicabilă transportului feroviar de călători nu conţine reglementări privitoare la acordarea de compensaţii sau despăgubiri. şi conform prevederilor art. 25 din Regulament „despăgubiri şi orice alte prejudicii de natură morală sau fizică solicitate se acordă numai în baza unei hotărâri judecătoreşti.”

 

Regretăm neplăcerile întâmpinate şi vă asiguram că SNTFC CFR Călători este receptivă la sesizările privind calitatea transportului şi întreprinde toate eforturile pentru realizarea unor prestaţii de transport care să răspundă exigenţelor publicului călător.

 

Cu stimă,

SNTFC „CFR Călători” SA

Compartimentul Relaţii cu Publicul”

 

Se pare ca Parlamentul European i-a scutit de plata despagubirilor la nivel national, motiv pentru care ii doare la basca de intarzieri. Deci va puteti astepta ca inca cativa ani de acum incolo sa beneficiati de aceleasi conditii de transport. Super, nu?

Anunțuri

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: