Palatul Mogosoaia – Pasi prin istorie

29 10 2012

Cine ar fi crezut ca asa aproape de Bucuresti poti gasi o oaza de liniste si de verdeata? Daca as fi stiut acest fapt de mai demult, nu ar fi trecut atatia ani pana sa vizitez Palatul Mogosoaia.

Palatul Mogosoaia

Am ajuns aici intr-o sambata calduroasa spre sfarsit de septembrie, probabil printre ultimele din acest an si am petrecut-o cum nu se putea mai bine. Primul lucru care l-am observat este ca nu erau gunoaie pe jos desi vorbim de o suprafata intinsa (aprox. 12 hectare). Nu am vizitat fiecare metru patrat al domeniului, dar unde am ajuns era curat, semn ca au multi angajati care se ocupa de spatiul verde, sau ca persoanele care au trecut pe aici nu au dorit sa lase ceva in urma lor:). Mi-a parut rau sa vad ca lacul era murdar, dar asta este o caracteristica generala a apelor in Romania (cel putin din ce am vazut eu).

Gradinile Palatului Mogosoaia

Trebuie sa recunosc ca realitatea nu mi-a dezamagit asteptarile, cladirea cu arhitectura ei brancoveneasca apropiindu-se de imaginea pe care mi-o creasem asupra unui palat din acea perioada. Nu mi-am putut stapani jocul de imagini care deja rula scene: agitatia, banchetele, cai, intalnirile politice etc.

Sere Palatul Mogosoaia

Care consider ca sunt punctele pozitive:

– Pentru o suma modica (2 lei) beneficiezi de parcare (in zona in care am fost directionati noi nu era foarte mare, ba multi parcasera pe marginea drumului – am inteles oricum ca mai existau si altele).

– Spatiul pentru picnic. Poti inchiria gratar si ti se ofera saci de gunoi si alte facilitati pentru doritorii de astfel de activitati (fapt ok de cand cu legea picnicului)

– Nu auzi muzica data tare, de fapt, este aproape inexistenta. Va vine sa credeti sau nu, oamenii mananca linistiti pe iarba, fara manele sau hore penibile.

– Oamenii care stateau pe iarba citeau, se jucau diverse (priveliste de mai vezi prin campusurile din filmele americane)

– Exista restaurant si bar pentru cei care au venit doar in plimbare.

Care consider ca sunt minusurile:

– Spatiul cu gratare era lipit de unul din corpurile palatului, respectiv langa bar/terasa. Daca as fi clientul respectivului local, as prefera sa nu fiu nevoita sa-mi savurez bautura in fum de mici si friptura.

– Servirea la Restaurantul Brancovenesc a lasat de dorit. Ca sa va faceti o idee, am primit o salata de pui fara pui caci uitase de el. Cum naiba sa prepari salata de pui fara pui?

Inca un lucru pe care nu ai cum sa nu il remarci este numarul mare de mirese. O fi ceva legat de locul acesta, le poarta noroc in casnicie or something. Se pare ca este paradisul doamnelor to be caci roiau pe acolo in incercarea de a realiza o sedinta foto unica (relativ unica, caci aveau loc 5 shooting-uri simultan 🙂 ).

Asa ca nu ratati aceasta locatie plina de istorie intr-un weekend insorit. Eu sigur voi mai veni aici, acum ca am descoperit-o. Daca aveti sugestii despre locuri asemanatoare, daca sunt si aproape de Bucuresti cu atat mai bine, please let me know!

Palatul Mogosoaia2

Palatul Mogosoaia a fost construit in anul 1702 de catre Constantin Brancoveanu. Dupa devastarea turca a ajuns la scurt timp in posesia familiei Bibescu, ajungand in 1945 sub conducerea Partidului Comunist. (sursa:http://ro.wikipedia.org/wiki/Palatul_Mogo%C8%99oaia)

Palatul Mogosoaia3

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

