Excursie fulger la Timisoara

19 03 2013

Cand eram prin scoala generala sau liceu auzeam adesea, sau citeam prin oracole, ca pasiunea multora este sa calatoreasca. Mi se parea cu adevarat interesant si stateam sa ma gandesc oare unde au calatorit acesti oameni de si-au dezvoltat o adevarata pasiune pentru asta (evident, era doar un trend sa spui asta)? De asemenea, ma intrebam: Oare mie mi-ar placea sa calatoresc? In acele momente aveam la activ doar vreo 2 tabere realizate cu scoala.

Evident, raspunsul a venit mult mai tarziu, odata cu independenta financiara si cea de studenta plecata de acasa. Abia atunci am gustat din placerile escapadelor si am inceput sa imi propun noi destinatii. Pe lista mea se aflau demult Clujul si Timisoara, dar drumul lung care trebuie parcurs pana acolo m-a descurajat mai intotdeauna. Nu este tocmai usor sa parcurgi un drum de 9 ore cu trenul (varianta aleasa de mine), vreo 6-7 cu masina si, bineinteles, varianta rapida de 1 ora cu Taromul la pretul de 170 de euro (dus-intors).

Apus

Apus

Trebuie sa recunosc ca nu a fost asa dificil precum credeam. Daca beneficienzi de compania potrivita si te inarmezi cu carti si filme, timpul o sa treaca intr-o maniera placuta si mult mai rapida decat iti imaginai. Neaparat sa alegi varianta de drum din timpul zilei caci peisajele care ti se ivesc de indata ce te apropii de Dobreta Turnu Severin sunt minunate si este pacat sa le ratezi.

IMG_0453

La Timisoara te intampina o gara saracacioasa dar cu taximetristi amabili si gata sa te ajute. Care a fost prima mea impresia asupra orasului? Ca este intr-adevar extrem de curat, dupa cum auzisem de la mama mea. Am cercetat cu atentie strazile si am fost placut impresionata sa vad ca exista un oras atat de curat, semn ca se poate fratilor si la noi. Ceva mai mult bun simt si vointa ar putea rezolva problema. Tramvaiele sunt tare haioase si dau o nota aparte, de parca timpul a stat in loc. Dat fiind perioada scurta petrecuta in Timisoara, am incercat sa bifam cateva destinatii recomandate de gazdele noastre dragi. Am traversat Parcul Botanic (un parc frumos si iarasi pecetluit cu calificativul extrem de curat:) ) si am mers pana in Piata Unirii. O zona frumoasa, asemeni Centrului Vechi al Capitalei. Din pacate, asemanarea include si acele cateva cladiri darapanate. Pacat de restul imobilelor restaurante ce si-au pastrat arhitectura interesanta si au fost vopsite in nuante jucause. Nu am ocolit Domul Maghiar, avand o atractie fata de catedralele si bisericile catolice. De aici am continuat spre Piata Libertatii, unde am poposit sa vedem Opera si Catedrala de unde au inceput tragerile si a izbucnit revolutia.

Piata Unirii

Piata Unirii

Ce mai trebuie sa stiti este ca, pe langa faptul ca in Timisoara s-a pus in functiune primul tramvai stradal in 1869, tot aici s-a jucat primul meci de fotbal din Romania in 1899. Un adevarat oras al premierelor.

Acum ca am bifat Timisoara pe lista…Clujule pregateste-te!

Sursa foto: arhiva personala, fapt pentru care va rog sa scuzati calitatea 🙂

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

